Критерії оцінювання



КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ


https://drive.google.com/file/d/1BUD0sUsJqZH9ju1ao-WosB4253x_wnjv/view?usp=sharing




Викладання іноземної мови у 2023/2024 навчальному році. Методичні рекомендації 

https://zakinppo.org.ua/novyny/vykladannia-inozemnoi-movy-u-2023-2024-navchalnomu-rotsi-metodychni-rekomendatsii/ 


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з англійської мови 1-11 класи

https://docs.google.com/document/d/17cRr-FbCHel94u5qt0BWcQGH2zBusSPdkmzocb-IeM8/edit


Критерії оцінювання навчальних досягнень з іноземних мов

         Основними видами оцінювання з іноземної мови є потокове, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне оцінювання проводитиметься на основі поточного оцінювання та виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.

 Семестрове оцінювання з іноземної мови проводитиметься один раз наприкінці семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, лист).

Рівні навчальні х

досягнень

Балі

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий

Аудіювання*

1

Учень (учениця) розпізнає на слух найпоширеніші слова у мовленні, яке звучить у сповільненому темпі.

2

Учень розпізнає на слух найпоширеніші словосполучення у мовленні, яке звучить у сповільненому темпі.

3

Учень/учениця розпізнає на слух окремі прості непоширені речення та мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі у мовленні, яке звучить у заповільненому темпі.

II .Середній

4

Учень/учениця розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучатимуть у нормальному темпі. В основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал.

5

Учень/учениця розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі.

6

Учень/учениця розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.

III .Достатній

7

Учень/учениця розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину необхідної інформації, надану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації.

8

Учень/учениця розуміє основний зміст стандартного мовлення в межах тематики ситуативного мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно надану інформацію.

9

Учень/учениця розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію імпліцитно надану в повідомленні. 

IV. Високий

10

Учень/учениця розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певне кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності.

11

Учень/учениця розуміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Вміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом потрібну інформацію, надану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації.

12

Учень/учениця без особливих зусиль розуміє тривале мовлення та основний зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні.  

 Обсяг тексту, рівеньскладності, лексична та граматичнанаповнюваність, тематика текстівформуються вчителем   відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу навчального закладу;

Читання*

Початковий

1

Учень/учениця вміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався.

2

Учень/учениця уміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі вивчаного матеріалу.

3

Учень/учениця вміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався.

Середній

4

Учень/учениця вміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє частично знаходити потрібну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал.

5

Учень/учениця вміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частично знаходити потрібну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал.

6

Учень/учениця вміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити потрібну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал.

Достатній

7

Учень/учениця вміє читати з повним розумінням і тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію у текстах інформативного характеру.

8

Учень/учениця вміє читати з повним розумінням тексти, які містять певне кількість незнайомих слів, знаходити та аналізувати потрібну інформацію.

9

Учень/учениця вміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи словарь, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки.

Високий

10

Учень/учениця вміє читати з розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв'язки всередині речення та між реченнями.

11

Учень/учениця вміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв'язки в рамках тексту та між його окремими частинами.

12

Учень/учениця вміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним досвідом. У повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності.

*Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог    для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.

Говоріння*

Початковий

1

Учень/учениця знає найпоширеніші вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки.

2

Учень/учениця знає найпоширеніші вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки.

3

Учень/учениця використовує у мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання у ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки.

Середній

4

Учень/учениця вміє в основному логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словарний запас та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну оцінну інформацію, відображаючи власну точку зору.

5

Учень/учениця вміє в основному логічно побудувати невелике монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні лексичних одиниць. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно.

6

Учень/учениця упевнено починає, підтримує, відновлює та закінчує розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно.

Достатній

7

Учень/учениця вміє зв'язно висловлюватись відповідно до навчальної ситуації, малюнку, робити повідомлення з тими, простими реченнями передавати зміст прочитаного, почутого чи побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них.

8

Учень/учениця вміє логічно висловитися в межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв'язку зі змістом прочитаного, почутого чи побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в основному вміє у відповідності з комунікативним завданням використовувати лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає фонематичних помилок.

9

Учень/учениця вміє логічно висловлюватися в межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого чи побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з комунікативним завданням використовує лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає фонематичних помилок.

Високий

10

Учень/учениця вміє без підготовки висловлюватись і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури та лексичні одиниці у відповідності з комунікативним завданням, не допускає фонематичних помилок.

11

Учень/учениця вміє логічно і в заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури та лексичні одиниці у відповідності до комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок.

12

Учень/учениця вміє вільно висловлюватися та вести бесіду в межах вивчених тем, гибко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами.

*Обсяг монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і тематика, лексична та граматична наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог    для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.

Лист*

                                                      

Рівень навчальних досягнень

Балі

Критерії оцінювання навчальних досягнень

Грамотність

Допустима кількість орфографічних помилок

Допустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних помилок

Початковий

1

Учень/учениця уміє писати вивчені слова. допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок.

8

9

2

Учень/учениця уміє писати вивчені словосполучення.

6

9

3

Учень/учениця вміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативної задачі проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно насичень.

6

8

Середній

4

Учень/учениця вміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які утруднюють розуміння тексту.

6

6

5

Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення за зразком в межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність вжитих структур, моделей тощо

4-5

5

6

Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення/аркуша за зразком у відповідності до поставленого комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількістьз'єднувальнихкліше та посредня різноманітність ужитих структур, моделей тощо. 

4-5

5

Достатній

7

Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому низку помилок при використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту в роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо.

4

4

8

Учень/учениця вміє без використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити примітки, допускаючи ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту в роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо.

3

3

9

Учень/учениця вміє написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи низку орфографічних помилок, які не утруднюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо.

3

2

10

Учень/учениця вміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистий лист, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури у відповідності до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість і діоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо.

2

1

Високий

11

Учень/учениця уміє написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов'язаних із повсякденним життям. надаються за наявності несуттєвих орфографічних, які не порушують акту комунікації (британський чи американський варіанти орфографії, орфографічні помилки у географічних назвах тощо).

1-2

12

Учень/учениця вміє надати у письмовому вигляді інформацію у відповідності з комунікативним завданням, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури.

* Обсяг писемного повідомлення, його тематика,  структура, повнота розкриття змісту, лексична насиченість та рівень  граматичної компетентності  наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог    для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.

Методичні рекомендації щодо ведення зошитів та словників з англійської мови  (складені відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 р. N 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»)

З першого року навчання учні повинні мати два робочі  зошити , один з яких може бути на друкованій основі.

Окремі зошити для контрольних робіт, як це прийнято під час вивчення рідної мови, не заводяться

 У 10 – 11 класах у зошитах перевіряються найбільш значимі роботи, але з таким розрахунком, щоб один раз на місяць перевірялися роботи всіх учнів.

   Словники перевіряються 1 раз на семестр. Вчитель виправляє помилки і ставить підпис та дату перевірки.   Оцінки за словники  виставляються, але не враховуються при виставленні семестрової

   

English                    

Olha   Sedova        

Form 5 A                 

School 9                  

   У зошитах з іноземної мови перед виконанням письменної роботи дату та вид роботи записуються прописом   за таким зразком :

Wednesday , Eleventh of December _

  Після дати ми записуємо вправу та її номер, сторінку вказувати необов'язково.

Наприклад:   Exercise 24.

Критерії оцінювання знань, навичок і вмінь

Творча робота

  12 - 0 помилок;      9 – 4 помилки;      6 – 7 помилок;    3 – 10 помилок;

  11 - 1 помилка;      8 – 5 помилок;      5 – 8 помилок;     2 - 11 помилок;

  10 - 2 помилки;      7-6   помилок;       4 –   9 помилок;     1 – 12 помилок.

Диктант

12 - 0 помилок;      9 – 4 помилки;      6 – 7 помилок;    3 – 10 помилок;

  11 - 1 помилка;      8 – 5 помилок;      5 – 8 помилок;     2 - 11 помилок;

  10 - 2 помилки;      7-6   помилок;       4 –   9 помилок;     1 – 12 помилок

Переклад та тестування

100% – 12 балів;                   52 – 59 % – 6 балів;

92 – 99 % – 11 балів;            44 – 51 % – 5 балів;

84 - 91%   - 10 балів;           36 - 43% - 4 бали;

76 – 83 % – 9 балів;              28 - 35% - 3 бали;

68 – 75 % – 8 балів;             20 - 27% - 2 бали;

60 – 67 % – 7 балів;              12 - 19% - 1 бал.

1.      


  Підсумкові та проміжні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів з англійської мови

https://docs.google.com/document/d/13GuAwe36x-Ci1IOuEjL5_d1iejo0oMfTXPgqJ5FqOXE/edit


 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів НУШ

https://svitliteraturu.com/board/metodichni_rekomendaciji/ocinjuvannja_navchalnikh_dosjagnen_uchniv_5_6_kl_nush/6-1-0-338


Зарубіжна література 

У 2022/2023 навчальному році вивчення зарубіжної літераткри у 5 класі буде здійснюватись за модельними навчальними програмами: «Школа радості. 14 Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Ніколенко О.М. та ін.); «Школа радості. Зарубіжна література. 5-9 класи» (авт. Ніколенко О.М. та ін.); «Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Волощук Є.В.); «Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.). На основі модельної навчальної програми, рекомендованої Міністерством освіти і науки України, заклад загального середнього освіти може розробити власну навчальну програму та затвердити її рішенням педагогічної ради.Відповідно до кожної з модельних навчальних програм створено підручники. Для реалізації принципу академічної свободи Міністерство освіти і науки України пропонує варіантність підручників з української мови для 5 класу закладів загального середнього освіти, зокрема, варіантність щодо реалізації кожної з модельних навчальних програм. У 5 класах закладів загального середнього освіти пропонується працювати за підручниками, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України». Електронні версії підручників для вивчення курсу розміщено в електронній бібліотеці ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» https://lib.imzo.gov.ua/. Також систематизовано добірку навчально-методичного забезпечення для 5 класу розміщено на сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» – «Навчально-методична скарбниця НУШ 5-6 класи» у розділі «Нова українська школа» (https://docs.google. com/spreadsheets/d/1mC99CMln4MEbhW_G4v62ptgK 8i0MpJAv/edit#gid=618777777). Зважаючи на впровадження з 1 вересня 2022р. Державному стандарту базового середнього освіти (2020), необхідно звернути особливу увагу на формування ключових компетентностей та реалізацію компетентнісного підходу засобами класичної та сучасної літератури різних країн світу. Складниками компетентності у галузі викладання зарубіжної літератури є: знання (художній текст та/або медіатекст, навчальні тексти, науково-популярні тексти, теоретичні поняття, відомості про письменників, жанри, літературні явища тощо); уміння (загальні (читання з розумінням, висловлення власної думки, критичне мислення, логічне обґрунтування позиції, робота в групі/команді, виявлення ініціативи, уміння оцінювати ризики, приймати рішення тощо) та предметні (застосування набутих знань у різних навчальних ситуаціях, у процесі виконання проектів, дослідження, творчості тощо)); ставлення («я і своє» – виховання любові до національного через українські переклади творів, ілюстрації українських митців, взаємозв'язки української та зарубіжних літератур тощо; «я і чуже» – формування уваження до різноманітності культур/літератур світу, використання духовного досвіду , толерантне ставлення до людей інших рас, націй, національностей) При вивченні зарубіжної літератури компетентнісний підхід має органічно поєднуватися з діяльнісним та інтегрованим підходами. Діяльнісний підхід у галузі зарубіжної літератури передбачає залучення учнів та їх мотивацію до різних видів читацької діяльності, активного діалогу з художнім текстом, виконання (самостійно або в групі\команді) творчих робіт на підставі прочитаних творів, їх обговорення (усно та письменно, зокрема в цифровій середовищі), постійного розширення кола читання за допомогою інтернетсервісів тощо. Особливу роль у реалізації концепції Нової української школи відіграє запровадження інтегрованого підходу в навчанні. Оскільки художній текст є сам собою інтегральною цілістю, що поєднує різні аспекти людського буття, він дозволяє залучати для його кращого розуміння учнями знання з інших освітніх галузей/предметів/інтегрованих курсів. Відповідно на підставі осмислення художніх творів класики та сучасності учні навчаються встановлювати зв'язки між поняттями та явищами з різних сфер людського суспільства, набувають цілісного образу світу крізь призму мистецтва слова, а також мають можливість для формування засобами літератури та культури власної особистості – патріота України і водночас людини із широким світоглядом, яка відчуває приналежність до цивілізованого світу та причетність до світового культурно-історичного процесу. Оскільки у Державному стандарті базового середнього освіти значно розширено зміст поняття «текст», у процесі викладання зарубіжної літератури необхідно навчати учнів умінням та навичкам роботи з різними видами текстів – художніми, навчальними, науковими, науково-популярними, медіатекстами, графічними, гіпертекстами тощо. Це сприятиме подальшій соціальній та культурній адаптації учнів до розумів сучасного світу, цифрової середовища, формуванню критичного мислення щодо текстів різних видів, пошуку актуальних текстів та ін. При цьому художня література (класична і сучасна) має розглядатися не стільки як джерело інформації, скільки у морально-етичному, світоглядному, естетичному аспектах, які відіграють надзвичайно важливу роль у становленні й вихованні юного покоління України. Робота з різними видами текстів (у тому числі художніми текстами та/або медіатекстами) в процесі викладання зарубіжної літератури має бути спрямована на досягнення результатів навчальної діяльності учнів відповідно до Державного стандарту базового середнього освіти, а саме: 1) взаємодія з іншими особами усно, сприймання та використання інформації в різних комунікативних ситуаціях; 2) аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації у текстах різних видів; 3) висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема у цифровому середовищі; 4) дослідження літературних та мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення. Вивчення зарубіжної літератури здійснюється з урахуванням компетентнісного потенціалу мовно-літературної галузі, виключного впливу художньої літератури на формування світогляду, національної свідомості та моральних якостей учнів, розвитку їх мовленнєвої діяльності та комунікативних здібностей у процесі приєднання високоосвічених та культурних громадян України, здатних захищати її національні інтереси, патріотів своєї держави. 16 Оцінювання п'ятикласників здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базового середнього освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів/учнів є формувальне, потокове та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. Формувальне оцінювання дозволити отримувати інформацію щодо навчальних досягнень учнів не лише вчителі/вчителеві, а й кожному здобувачеві освіти. Ця інформація потрібна учащимся для усвідомлення власного просування в навчанні, вчителю – для визначення рівня складності завдань та коригування освітнього процесу з урахуванням можливостей та потреб класу. Формувальне оцінювання може здійснюватися у формі само- та взаємооцінювання, зокрема учні/учениці співставляти досягнутий результат своєї діяльності з її метою, аналізують успіхи та причини індивідуальних невдач у вивченні навчального матеріалу та визначають можливі шляхи їх подолання. Поточне оцінювання призначене для встановлення рівнів опанування здобувачами освіти навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосованих технологій навчання. Опроваджувати поточне оцінювання необхідно систематично, використовуючи завдання на повторення пройденого матеріалу та закріплення вивченого. При здійсненні підсумкового оцінювання необхідно використовувати завдання для визначення рівня досягнень за кожною групою результатів: (учениця/учень) опрацьовує та використовує інформацію, застосовує її в житті. Для проведення зазначених видів оцінювання ефективно використовувати компетентнісно орієнтовані завдання. Оцінюванню також підлягає сформованість у здобувачів освіти наскрізних умінь, 



Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти 1 класу 

НУШ з англійської мови

Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі носить формувальний характер, здійснюється вербально та передбачає активне залучення учнів до самоконтролю та самооцінювання.


Метою оцінювання учня в першому класі є:

формування впевненості в собі, в своїх можливостях;

відзначення будь-якого успіху;

акцентування уваги на сильних сторонах, а не на помилках;

діагностування досягнення на кожному з етапів навчання;

адаптування освітнього процесу до здатностей дитини;

запобігання виробленню страху помилки;

виявлення проблем і вчасне запобігання їх нашаруванню;

стимулювання бажання вчитися та прагнути максимально можливих результатів.

Застосування формувального оцінювання реалізує такі освітні завдання:

підтримання бажання вчитися та прагнути до максимально можливих результатів;

сприяння оптимальному темпу здобуття освіти учнів;

формування в учнів упевненості в собі;

формування в учнів рефлексивного ставлення до власних помилок;

усвідомлення ними,  що власні помилки – це шлях до успіху;

забезпечення постійного зворотнього зв’язку щодо сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу на кожному етапі уроку (щоб вчитель бачив, чого досягли учні, де роблять помилки)

Шляхи формувального оцінювання

1. Педагогічне спостереження за навчальною та іншими видами діяльності учнів.  

2. Аналіз учнівських портфоліо, попередніх навчальних досягнень учнів результатів їхніх діагностичних робіт. 

3. Самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів. 

4. Оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми  батьками.

Лінгвістична компетентність

Лексична компетенція

Називають слова та короткі речення за темами:

Члени родини.

 Числа 1—10.     Іграшки.

 Кольори.            Розмір.

 Дії.                       Тварини.

 Свята.                  Шкільне приладдя.




Граматична компетенція

 Граматично правильно вживають мовленнєві структури. 

 Іменник: множина іменників.

 Дієслово: to be, have got; can.

 Наказовий спосіб дієслів (команди) Stand up!...

Прикметники, що вказують на розмір колір; емоційний стан людини.

 Займенник: вказівні (this), особові (I, we, you, they), присвійні (my, your, his, her) Числівник: кількісний (1—10) 


Фонетична компетенція

Дотримуються  вимови з урахуванням особливостей англійської мови під час  вимови  слів і виразів .


  Соціокультурна компетентність 


 - Обирають і вживають відповідні до ситуації спілкування привітання; 

- обирають і вживають відповідні до ситуації спілкування ввічливі слова і фрази; 

- розуміють особливості привітань зі святом і вживають їх відповідно до ситуації   

   спілкування;

-доброзичливо ставляться до однокласників та готові допомогти іншим у разі 

  потреби.


 Загальнонавчальна компетентність 

-Виявляють інтерес до вивчення англійської мови;

- стежать за презентованою інформацією;

-активно працюють над виконанням завдань;

-проявляють активність і старанність під час виконання завдань;

 - розуміють і відтворюють мовленнєві зразки, наслідуючи вчительку;

 - розуміють і виконують прості інструкції вчительки; 

- співпрацюють у парі / групі. 


 Мовленнєва компетентність учнів


 Аудіювання 

На кінець 1-гокласу учні: 

- розрізняють (на слух) вивчені слова і фрази; 

- сприймають на слух і виконують прості інструкції; 

- розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і в запису; 

(обсяг прослуханого у запису тексту – від 1 до 2  хвилин).

Говоріння 

Монологічне

На кінець 1-го класу учні:

 - представляють себе, членів родини, друзів;

 - називають предмети; - рахують до 10;                         

- відтворюють римовані твори дитячого фольклору; 

- називають і описують предмети / тварин відповідно до навчальної ситуації в межах  

   тематики програми. Обсяг висловлювання 2-3 речення.

Діалогічне

На кінець 1-го класу учні:

 - підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального

 характеру;

 - ставлять запитання, засвоєні у мовленнєвих зразках, і відповідають на запитання 

однокласників / учителя;

 - висловлюють подяку, вибачення.

Обсяг висловлювання кожного не менше 2-х реплік. 

Читання

На кінець 1-го класу учні:

 - розпізнають літери алфавіту та графічний образ вивчених                                                               слів, словосполучень і коротких фраз.


Письмо 

На кінець 1-го класу учні: 

- відтворюють графічний образ літер та слів з використанням                                                                        напівдрукованого шрифту.


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

 2 класу  НУШ.

Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у

другому класі носить формувальний характер, здійснюється вербально та передбачає активне залучення учнів до самоконтролю та самооцінювання.

 

Метою оцінювання учня в другому класі є:

- формування впевненості в собі, в своїх можливостях;

- відзначення будь-якого успіху;

- акцентування уваги на сильних сторонах, а не на помилках;

- діагностування досягнення на кожному з етапів навчання;

- адаптування освітнього процесу до здатностей дитини;

- запобігання виробленню страху помилки;

- виявлення проблем і вчасне запобігання їх нашаруванню;

- стимулювання бажання вчитися та прагнути максимально можливих результатів.

 

Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню.

 

Застосування формувального оцінювання реалізує такі освітні завдання:

-        Підтримання бажання вчитися та прагнути до максимально можливих результатів.

-        Сприяння оптимальному темпу здобуття освіти учнів.

-        Формування в учнів упевненості в собі.

-        Формування в учнів рефлексивного ставлення до власних помилок.

-        Усвідомлення ними,  що власні помилки – це шлях до успіху.

-        Забезпечення постійного зворотнього зв’язку щодо сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу на кожному етапі уроку (щоб вчитель бачив, чого досягли учні, де роблять помилки).

-        Здійснення діагностування особистісного розвитку та навчально ї діяльності учнів на кожному з етапів навчання.

Шляхи формувального оцінювання

1. Педагогічне спостереження за навчальною та іншими видами діяльності учнів. 

2. Аналіз учнівських портфоліо, попередніх навчальних досягнень учнів результатів їхніх діагностичних робіт.

3. Самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів.

4. Оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми  батьками.

Лексична компетенція

Називають слова та складають речення за темами:

Члени сім’ї.                  Вік молодших членів сім’ї .                    Числа від 1 до 20.                   .                      Іграшки.                         Продукти харчування.                             Кольори.

Частини тіла.                Предмети одягу.                                        Тварини.

 Пори року.                   Назви свят.                                                  Меблі у класній кімнаті.

 

Граматична компетенція

Граматично правильно вживають мовленнєві структури.

Дієслово: Present Simple (to be, have) have got. Наказовий спосіб дієслів, заперечна форма (команди) Dont stand up!

 Іменник: множина іменників.

 Прикметник: якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, вік, емоційний стан.   

 Прийменник: місця, напрямку (on, in, under, by, to, at)

 Займенник: вказівні (this, that, these, those з іменниками), особові, присвійні

 Числівник: кількісні (1—20)

 Сполучник: but, and

 Фонетична компетенція

Дотримуються  вимови з урахуванням особливостей англійської мови під час промовляння слів і виразів (Фокус: формування слухо-вимовних навичок учнів; інтонація: логічний наголос)

 Соціокультурна компетентність

 Обирають та вживають відповідні до ситуації спілкування  привітання та форми звертання;

- обирають та вживають вигуки;

 - дотримуються правил ввічливості ;

- доброзичливо ставляться до однокласників та готові надати допомогу у разі потреби.

 

Загальнонавчальна компетентність

- Виявляють стійкий інтерес до вивчення англійської мови;

- стежать за презентованою інформацією;

 - розуміють і відтворюють мовленнєві зразки, наслідуючи вчителя;

 - розуміють і виконують прості інструкції вчителя;

- співпрацюють у парі / групі;

 - уміють працювати з підручником і словником.

 

Мовленнєва компетентність учнів

 

Аудіювання

 На кінець 2-го класу учні:

 - реагують невербально та вербально на запитання, які вимагають простих відповідей; - демонструють розуміння ключових слів у висловленні, які проговорюються дуже повільно та з довгими паузами;

 - розуміють короткі прості вказівки, сформульовані повільно;

 - розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і в запису;

(обсяг прослуханого в запису тексту – від 1 до 2 хвилин).

 Говоріння

Монологічне мовлення

На кінець 2-го класу учні:

 - представляють себе, своїх друзів, батьків, продукуючи прості, здебільшого ізольовані речення;

- описують предмет, іграшку, тварину,погоду;

- повідомляють про здатність виконувати певні дії учнем чи іншими особами;

- відтворюють римовані твори дитячого фольклору.

Діалогічне мовлення

На кінець 2-го класу учні:

 - підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального характеру;

 - ставлять загальні та нескладні спеціальні питання, засвоєні як мовленнєві зразки та відповідають на них згідно з мовним матеріалом і ситуацією спілкування та з опорою на вивчений мовний матеріал;

 - реагують на прості, в дещо уповільненому темпі, репліки вчителя/вчительки і однокласників/однокласниць.

Обсяг висловлювання 3-4 речення.

Обсяг висловлювання кожного не менше 3-х реплік.

 Читання

На кінець 2-го класу учні:

 - знають букви алфавіту;

 - читають мовчки та вголос і розуміють слова, словосполучення, речення, короткі тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні.

Обсяг — 100-150 друкованих знаків.

 Письмо

На кінець 2-го класу учні:

- за зразком відтворюють графічний образ слів, словосполучень, речень; - самостійно пишуть своє ім’я; - за зразком описують себе, іграшку, тварину, предмет. Обсяг письмового повідомлення 2-3 речення.



Критерії формувального оцінювання з англійської мови

здобувачів освіти 3 класу НУШ

Для учнів третіх  класів застосовується формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове та річне оцінювання).Важливу роль у формувальному та підсумковому оцінюванні відіграють критерії, за якими воно здійснюється. Критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів з орієнтуванням на вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи, визначених Державним стандартом початкової освіти до другого циклу навчання (3-4 класи), й очікуваних результатів, зазначених в освітній програмі закладу загальної середньої освіти.

 

Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:

педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учнів;

аналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робіт;

самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;

оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батьками;

застосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу.

 

Оцінювання у третіх-четвертих класах з іноземних мов здійснюється з урахуванням усіх видів мовленнєвої діяльності, однак особлива увага приділяється сприйманню мови на слух та усному мовленню.

Для оцінювання сприймання мови необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:

  • розпізнавати імена та описи людей;
  • розпізнавати імена і назви, перевіряти правопис слів;
  • розпізнавати окремі слова, імена і розпізнавати детальну інформацію у прослуханому тексті;
  • сприймати конкретну детальну інформацію у текстах широкої тематики;
  • розпізнавати кольори, назви об’єктів та іншу конкретну інформацію.

Для оцінювання читання та письма необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:

  • співвідносити слова з їх значеннями;
  • знати і використовувати функціональні фрази;
  • читати і розуміти детальну інформацію і загальний зміст тексту;
  • читати з розумінням фактичну інформацію, знати лексичні і граматичні конструкції;
  • розпізнавати окремі слова і вирази зі схожим змістом;
  • писати короткі повідомлення та передавати зміст у письмовій формі.

Для оцінювання усного мовлення необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:

  • описувати картинки короткими фразами і реченнями;
  • описувати події та об’єкти з опорою на картинку.

Формат тесту має відображати часту зміну діяльності чи тестових завдань, передбачати короткі, «активні» завдання в ігровій формі, наприклад завдання з розфарбування об’єктів/предметів на картинці, співвіднесення картинки з ілюстрованим словом чи назвою предмета, обрання відповідної картинки з трьох запропонованих варіантів згідно з інструкцією тощо.

 

 

 

 

Лінгвістична компетентність

Лексична компетенція

Граматична компетенція

Фонетична компетенція

Члени сім’ї

 Вік старших членів сім’ї

Числа до 100

Захоплення

Розваги

 Зовнішність людини

Професії

Щоденні обов’язки

Дім, квартира

Умеблювання

Назви продуктів

 Посуд

 Місяці, дні тижня

Свята

Навчальні предмети

 

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях). Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання мовленнєвих структур There is, there are. Модальні дієслова: can                           Дієслово: Present Simple, Past Simple Іменник: злічувані, незлічувані, множина іменника (винятки)                          Прикметник: якісні, відносні            Прийменник: місця (on, in, under), напрямку to, up, down, over, across, часу (before, after, in, on, at)                                                   Займенник: some, any, much, many, a lot/lots Сполучник: or

- вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння.

(Фокус: інтонація: наголос у словах; логічний наголос та мелодія у реченнях)

 

 

 

 

 

 

 

Соціокультурна компетентність

- знання культурних реалій;

- спільноти, мова якої вивчається, пов’язаних з повсякденним життям;

 - вживання та вибір привітань;

 - вживання та вибір форм  звертання;

- вживання та вибір вигуків;

- дотримання правил ввічливості

Загальнонавчальна компетентність

-розрізняти і продукувати звуки та звукові відрізки;

- уважно стежити за презентованою інформацією;

- ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи;

 - активно застосовувати мову, що вивчається;

- сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам’ятовування тощо);

- уміти працювати з підручником, словником

Мовленнєва компетентність учнів

Аудіювання

На кінець 3-го класу учні:

- реагують на прості запитання, дають короткі прості відповіді;

- розуміють інструкції, сформульовані ретельно та повільно на вербальному та невербальному рівні;

- розуміють діалогічне мовлення в достатньо повільному темпі з довгими паузами та чіткою інтонацією;

- розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і в запису;

(обсяг прослуханого в запису тексту – від 2 до 3 хвилин).

 

Говоріння

Монологічне мовлення

Діалогічне мовлення

На кінець 3-го класу учні:

- використовують прості речення та фрази для того, щоб описати місце (помешкання), подію (свято), об’єкт (людина, сім’я, іграшки, предмети щоденного вжитку, тварин);

- роблять короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;

-коментують свої дії та дії інших людей.

На кінець 3-го класу учні:

- підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального характеру;

- ставлять загальні, спеціальні, альтернативні запитання, засвоєні в усному мовленні і відповідають на них згідно з мовним матеріалом і відповідно до ситуації спілкування.

 

Обсяг висловлювання — 4-5 речень.

Висловлення кожного співрозмовника – не менше 4 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.

 

Читання

 

На кінець 3-го класу учні:

- читають вголос та мовчки з повним розумінням короткі, прості тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;

- читають і розуміють нескладні короткі тексти, де значення незнайомих слів розкривається з опорою на ілюстративний матеріал.

Обсяг 150 -200 друкованих знаків.

Письмо

На кінець 3-го класу учні:

- пишуть слова, словосполучення, короткі речення;- пишуть адресу;

- за зразком оформлюють короткі повідомлення та листівку-вітання, СМС;

- за зразком описують себе, свою сім’ю, друзів, тварин; дії. Обсяг письмового повідомлення 4-5 речень.

 


Критерії формувального оцінювання з англійської мови

здобувачів освіти 4 класу НУШ

Для учнів четвертих  класів застосовується формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове та річне оцінювання).Важливу роль у формувальному та підсумковому оцінюванні відіграють критерії, за якими воно здійснюється. Критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів з орієнтуванням на вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи, визначених Державним стандартом початкової освіти до другого циклу навчання (3-4 класи), й очікуваних результатів, зазначених в освітній програмі закладу загальної середньої освіти.

 

Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:

педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учнів;

аналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робіт;

самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;

оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батьками;

застосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу.

 

Оцінювання у третіх-четвертих класах з іноземних мов здійснюється з урахуванням усіх видів мовленнєвої діяльності, однак особлива увага приділяється сприйманню мови на слух та усному мовленню.  

Для оцінювання сприймання мови необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:

  • розпізнавати імена та описи людей;
  • розпізнавати імена і назви, перевіряти правопис слів;
  • розпізнавати окремі слова, імена і розпізнавати детальну інформацію у прослуханому тексті;
  • сприймати конкретну детальну інформацію у текстах широкої тематики;
  • розпізнавати кольори, назви об’єктів та іншу конкретну інформацію.

Для оцінювання читання та письма необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:

  • співвідносити слова з їх значеннями;
  • знати і використовувати функціональні фрази;
  • читати і розуміти детальну інформацію і загальний зміст тексту;
  • читати з розумінням фактичну інформацію, знати лексичні і граматичні конструкції;
  • розпізнавати окремі слова і вирази зі схожим змістом;
  • писати короткі повідомлення та передавати зміст у письмовій формі.

Для оцінювання усного мовлення необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:

  • описувати картинки короткими фразами і реченнями;
  • описувати події та об’єкти з опорою на картинку.

Формат тесту має відображати часту зміну діяльності чи тестових завдань, передбачати короткі, «активні» завдання в ігровій формі, наприклад завдання з розфарбування об’єктів/предметів на картинці, співвіднесення картинки з ілюстрованим словом чи назвою предмета, обрання відповідної картинки з трьох запропонованих варіантів згідно з інструкцією тощо.

 

 

 

Лінгвістична компетентність

Лексична компетенція

Граматична компетенція

Фонетична компетенція

Населені пункти

Магазини

Покупки

 Види помешкань

 Умеблювання

Дикі та свійські тварини

Види дозвілля

Спорт

Улюблені дитячі герої

Подорожування

 Подорож до англомовних країн

Види транспорту

Довкілля

Свята

Шкільний розклад

 

 

 

 

 

 

Граматичні структури засвоюються імпліцитно (шляхом сприймання мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях).

Мовна компетенція (граматична правильність мовлення) формується за рахунок багаторазового вживання мовленнєвих структур.

 Дієслово: Present Continuous, Future Simple Модальні дієслова: can

Іменник: однина, множина.

 Прикметник: ступені порівняння. Займенники: особові, присвійні, вказівні. Артикль: означений, неозначений. Числівник: 1—100, порядкові числівники. Сполучник: than, or, because, but. Безособові речення: It’s sunny.

 

 

 

 

 

- вимова вивчених слів та виразів достатня для розуміння;

- наголос у словах і реченнях;

 - особливості інтонації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціокультурна компетентність

- знання культурних реалій спільноти, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування, пов’язаної з такими аспектами:

 - повсякденне життя;

- умови життя;

- норми поведінки та соціальні правила поведінки;

 - вживання та вибір привітань і форм звертання;

- вживання та вибір вигуків;

- дотримання правил ввічливості

 

Загальнонавчальна компетентність

- уважно стежити за презентованою інформацією;

- усвідомлювати мету поставленого завдання;

 - ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи;

 - активно застосовувати мову,що вивчається;

- сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції, для того щоб діяти у специфічній навчальній ситуації (на основі спостереження, здогадки, запам’ятовування тощо); - уміти працювати з підручником, словником

Мовленнєва компетентність учнів

Аудіювання

На кінець 4-го класу учні:

- розуміють мовлення в дещо уповільненому темпі, ретельно артикульоване;

- розуміють основний зміст прослуханих текстів різного характеру побудованих на засвоєному мовному матеріалі;

- розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і в запису; (обсяг прослуханого у запису тексту – від 2 до 3 хвилин)

 

Говоріння

Монологічне мовлення

Діалогічне мовлення

На кінець 4-го класу учні:

- роблять короткі повідомлення в межах тематики ситуативного спілкування;

- роблять короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;

- описують свій клас, кімнату, ігри і забави, погоду, сім’ю, свято, людей, тварин, види транспорту;

- коментують зображене на малюнку або фото;

 - порівнюють особи, предмети відносно певної ознаки;

- висловлюють своє ставлення до об’єктів, явищ, подій.

На кінець 4-го класу учні:

- ініціюють і закінчують діалог;

- ведуть короткі діалоги етикетного та загального характеру;

- розігрують короткі сценки виступаючи у певних ролях;

 - беруть участь у розмові на прості та звичні теми;

 - емоційно забарвлюють діалог використовуючи відповідну інтонацію, жести, міміку, вигуки, характерні для мовленнєвої поведінки носіїв мови.

 

 

 

Обсяг висловлювання — 5-6 речень.

Висловлення кожного – не менше 5 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.

 

Читання

На кінець 4-го класу учні:

 - читають вголос та мовчки з повним розумінням короткі тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;

 - розуміють основний зміст різнопланових текстів, пов’язаних із повсякденним життям;

 - читають і розуміють нескладні короткі тексти, де значення нових слів розкривається на основі здогадки. Обсяг – 200-250 друкованих знаків.

 

Письмо

На кінець 4-го класу учні:

- пишуть слова, словосполучення, речення;

- оформлюють листівку-вітання;

- описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави, свято, людей, погоду, природу (тварин); та висловлюють своє ставлення до них.

Обсяг письмового повідомлення - 5-6 речень.

 


Критерії оцінювання учнів із зарубіжної літератури

Критерії оцінювання та вимоги до виконання письмових робіт

 

Вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів

Загальні вимоги до ведення учнівських зошитів


Правильне, грамотне і охайне виконання письмових завдань привчає учня до систематичної праці, формує повагу до неї, звичку до чистоти, охайності та порядку.
Усі записи в зошитах учні повинні виконувати з дотриманням таких вимог:
- писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом;
- зберігати поля з зовнішньої сторони;
- вказувати дату виконання роботи;
- вказувати, де виконується робота (класна чи домашня), позначати номер вправи, приклада, задачі;
- креслення виконувати олівцем (у випадку необхідності – із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписувати ручкою;
- дотримуватися абзаців, однакових інтервалів між словами, дописувати кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка;
- якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправильно написану літеру чи цифру навкіс і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає зміні, слід охайно закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не витирати гумкою, замальовувати коректором чи брати в дужки (дужки є пунктуаційним знаком), і далі написати правильно;
виправлення (закреслення чи поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем!!!
Загальні вимоги до перевірки письмових робіт
Усі записи, помітки й виправлення в учнівських роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.
Виявлені помилки чи неправильно вжите слово вчитель підкреслює або закреслює скісною рискою, надписуючи правильно, і ставить помітку на полях. Виправляти неправильний результат по написаному не дозволяється.
Виявлені помилки позначають так:
орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (і - орфографічна, v - пунктуаційна, г - граматична), помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою (/) й надписуючи потрібну літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не враховують при остаточному визначенні оцінки;
лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних засобів тощо) та змістові
помилки (логічні - втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци, фактичні - неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють горизонтальною хвилястою рискою й
 в цьому ж рядку вказують тип помилки (л - лексична, с - стилістична, з - змістова помилки).                                            1

Вимоги до виконання і перевірки письмових робіт з зарубіжної літератури

     Основними видами класних і домашніх письмових робіт з зарубіжної є:

·        відповідь на поставлене в підручнику або викладачем запитання;

·        написання навчальних класних і домашніх творів;

·        виконання самостійних творчих робіт (написання віршів, оповідань, есе, створення проектів, підготовка доповідей, рефератів тощо);

·        робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами та інші види робіт, передбачені чинними програмами;

·        тестування;

·        складання планів (простих і складних);

·        складання таблиць, схем римування, партитур, написання конспектів, робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами, додатковою науковою, критичною та словниково-довідковою літературою та інші види робіт, передбачені чинними програмами.

Основними видами класних і домашніх усних робіт із зарубіжної літератури є:

·        виразне читання художніх текстів;

·        відповідь на поставлене в підручнику або викладачем запитання;

·        складання усних навчальних класних і домашніх творів різних жанрів і обсягу;

·        читання напам‘ять;

·        переказ (докладний і стислий) тощо.

Основними видами контрольних робіт із зарубіжної  літератури є:

·        тест;

·        відповіді на запитання;

·        контрольний літературний диктант;

·        анкета головного героя;

·        комбінована контрольна робота;

·        письмові контрольні твори

Кількість тематичних контрольних робіт із зарубіжної літератури у 5кл. – 5,               у 6 -11 класах - не менше шести на рік .


 

Кількість контрольних творів із зарубіжної літератури визначається за класами:
6-11 класи - один контрольний твір на семестр (у першому семестрі п’ятого класу учні творів не пишуть).

Кількість і призначення учнівських зошитів


Для виконання основних видів класних і домашніх письмових робіт із зарубіжної літератури в учнів має бути по одному зошиту .

Для контрольних робіт із зарубіжної літератури використовують по одному зошиту.



Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним берегом) на 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах зошит для навчальних робіт може бути більшим за обсягом).

Зошити для контрольних робіт мають зберігатися протягом навчального року.


Порядок перевірки письмових робіт
Зошити для навчальних класних і домашніх робіт перевіряють:
у 5 класах-перевірка кожної роботи,
у 6 класах - двічі на тиждень;
у 7-9 класах - 2-3 рази на місяць;
у 10-11 класах - двічі на місяць.

Оцінки за ведення зошитів із зарубіжної літератури виставляють один раз на місяць окремою колонкою в журналі і враховують як поточну до найближчої тематичної атестації.

Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови чи літератури, слід ураховувати такі критерії:
наявність різних видів робіт;
грамотність (якість виконання робіт);
охайність;
уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

Виставляючи оцінку за ведення зошита з зарубіжної літератури, викладач обов’язково перевіряє кілька робіт з метою виставлення аргументованої, об’єктивної оцінки, але кількість цих робіт визначає на власний розсуд (але не менше двох на місяць).

 


Ведення зошитів з зарубіжної літератури оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.

Орфографічний режим
Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками .

Між класною та домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
Дату класної, домашньої чи контрольної роботи з зарубіжної літератури записують так: в першому рядку дату записують словами, а в другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна). У зошитах із зарубіжної літератури в 10-11 класах можливим є й інше оформлення: в першому рядку записують вид роботи, а на полі цього ж рядка зазначають дату цифрами.

У зошитах для контрольних робіт із зарубіжної літератури записується дата й тема, у межах якої виконується контрольна робота.
Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.

Пам’ятка з вивчення стану ведення учнівських зошитів
1. Наявність зошитів у всіх учнів класу.
2. Якість підпису зошитів. Дотримання єдиних вимог.
3. Обсяг роботи (зіставлення зробленого на уроці і вдома.
4. Характер письмових робіт (репродуктивний, творчий).
5. Рівень диференціації навчальної діяльності учнів.
6. Рівень навчальних досягнень учнів (визначається в основному за зошитами для контрольних робіт).
7. Якість виконання практичної частини навчальних програм.
8. Систематичність та якість виконання домашніх завдань.
9. Перевірка зошитів учителями (періодичність перевірки відповідно до вимог МОН України, якість перевірки, характер оцінки письмових робіт, дотримання критеріїв оцінювання).
10. Ефективність роботи над помилками (методи виправлення, наявність системи роботи над помилками).
11. Культура ведення, каліграфія.
12. На основі чого виставляються оцінки за зошити в журнал теоретичного навчання. Відповідність оцінок за письмові роботи в журналі оцінкам у зошитах.

Пам’ятка перевірки ведення зошитів

 

 

Зміст роботи

1

Назва предмета

·         Клас

·         Кількість зошитів

·         Кількість учнів у групі(класі)

2

Дотримання єдиного мовного режиму:

·         Підпис

·         Зовнішній вигляд

·         Культура ведення (додержання полів, назва робіт, дата, наявність схем, підкреслень, чистота виконання)

Наявність робочих зошитів та зошита для контрольних робіт

3

Зміст робіт, відповідність їх вимогам програми

·         Різноманітність видів робіт

·         Рівень складності робіт

4

Обсяг і характер робіт:

·                                Кількість сторінок у класній та у домашній роботі

·         Робіт за зразком (класних і домашніх)

·         Кількість творчих робіт (класних і домашніх)

Кількість самостійних робіт (класних і до-машніх)

5

Система письмових робіт (класних і домашніх):

·         Всього робіт

Співвідношення за обсягом між домашніми і класними роботами

·         Систематичність ведення письмових робіт

(на уроках і вдома)

6

Наявність диференційованого та індивідуального підходів

7

Система роботи над помилками, грамотність

8

Оцінювання письмових робіт, відповідність оцінок нормам

9

Робота викладача з зошитами

(система перевірки, якість перевірки, методи ви-правлення помилок, зразки та записи викладача)

10

Виставка зошитів

11

Дозування домашніх завдань, їх диференціація

12

Висновки і пропозиції

 

ВИДИ ПОМИЛОК У ПИСЬМОВІЙ РОБОТІ

З (змістові)

Не розкрито тему переказуваного тексту. Нечітко

передано головну думку тексту. Додано щось

зайве. Про щось сказано недостатньо. Порушено

послідовність викладу.

Л (лексичні)

Слово вжите в невластивому йому значенні.

Невиправдано повторюється слово або

 спільнокореневі слова. Вжите російське слово

 замість українського. Вжите зайве слово.

Г (граматичні)

Ужите неправильно утворене слово.

Використане перекручене або спотворене слово.

 Слова неправильно поєднані між собою.

Неправильно побудоване речення.

І (орфографічні)

Слово записане з порушенням правил щодо

 написання літер, які позначають ненаголошені

голосні звуки, приголосні звуки, що

уподібнюються, неправильно вжито м»який знак

 або апостроф і т.ін.

V (пунктуаційні)

Неправильно розставлені розділові знаки.

 

Критерії  оцінювання  письмових  робіт  (творів  та  переказів)

 

Рівні

Бали

ПОМИЛКИ

за  зміст (З)

Грамотність

І + V

Л + Г + Ст.

І

1

Окремі  речення

15 — 16, >

 

9 — 10

2

Окремі  фрагменти

13 — 14

3

Менше  ½  норми

11 — 12

ІІ

4

7

9 — 10

 

7 — 8

5

6

7 — 8

6

5

5 — 6

ІІІ

7

4

4

 

5 — 6

8

3

3

9

2

1 + 1 (негр.)

ІV

10

1

1

3

11

1 (негр.)

2

12

1

Негрубі  помилки,  повторювані  й  однотипні.

У  підрахунку  помилок:

2        негрубі  вважати  за  одну  помилку;

повторювані — за  одну;

однотипні — на  одне  правило,  але  в  різних  словах — різні  помилки;

5        виправлень — 1  помилка.

План — не  враховується.

Для  творів. Якщо  обсяг твору значно перевищує середній, то + 1бал 

 (або  — 1 бал).

 

 

 

Оцінюючи  письмові  роботи  (перекази,  твори),  враховують  наявність:

 

1)     орфографічних  та  пунктуаційних  помилок,  які  підраховуються  сумарно,     без  диференціації  (перша  позиція);

2)     лексичних, граматичних  і  стилістичних  помилок  (друга  позиція).

Загальну  оцінку  за  мовне  оформлення  (МО)  виводять  таким  чином:

до  бала  за  орфографію  та  пунктуацію  додають  бал,  якого  заслуговує           робота  за.кількістю  лексичних,  граматичних  і  стилістичних  помилок,  одер-жана  сума  ділиться  на  2:

 

МО — 3  —  5 : 8 б.    (8 + 8): 2 = 8 б.

І +V          Л+Г+Ст.

Під  час  виведення  єдиної  оцінки  за  письмову  роботу  до  кількості  балів,  набраних  за  зміст  переказу  чи  твору,  додається  кількість  балів  за  мовне  оформлення  і  їхня  сума  ділиться  на  2:

З — 2: 9 б.      МО — 4 + 6: 7 б.      (9+7): 2 = 8 б.

При  цьому  якщо  частка  не  є  цілим  числом,  вона  закруглюється  в  бік 

 більшого  числа.

 

Остаточний вигляд запису: З — 2 : 9 б.                МО — 3 — 5 : 8 б.           9 б.

 

             Рівні навчальних досягнень

 Критерії оцінювання навчальних досягнень  здобувачів освіти 

 із зарубіжної літератури

I.

Початковий

1 бал.   Учень (учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал,

називаючи окремий літературний факт або явище (автора й

назву твору, окремих літературних персонажів тощо)

2 бали  Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і може

відтворити фрагмент із нього окремим реченням (називає

окремі факти з життя та творчості письменника, головних

персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа

твору, упізнає, з якого твору взято уривок тощо)

3 бали  Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою

вчителя дає відповідь у формі висловлювання (відтворює

зміст у певній послідовності, називає на репродуктивному рівні

жанр твору, упізнає літературний факт за описом або

визначенням)

II. Середній

4 бали  Учень (учениця) має уявлення про зміст твору, може

переказати незначну його частину та з допомогою вчителя

визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному рівні

відтворює фактичний матеріал

5  балів   Учень (учениця) знає зміст твору, переказує окрему його

частину, знаходить у тексті приклади відповідно до

сформульованого завдання, висловлює оцінювальне

судження й доводить його одним-двома аргументами,

завершує відповідь простим узагальненням, дає визначення

літературних термінів

6  балів Учень (учениця) знає зміст твору, може переказати його

значну частину, з допомогою вчителя виділяє головні епізоди,

уміє формулювати думки, називає риси характеру

літературних героїв, установлює окремі причинно-наслідкові

зв'язки, дає визначення літературних термінів за прикладами

ІІІ. Достатній

7  балів Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу

літературного твору за поданим учителем зразком, наводить

окремі приклади з тексту

8  балів Учень (учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує

текст, виправляє допущені помилки, добирає докази на

підтвердження висловленої думки, застосовує відомі факти,

поняття для виконання стандартних навчальних завдань

9 балів Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками

комплексного аналізу літературного твору, застосовує теорію в

конкретних ситуаціях, демонструє правильне застосування

матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає

аргументи на підтвердження власних міркувань

ІV. Високий

10 балів  Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного

аналізу літературного твору, виявляє початкові творчі

здібності, самостійно оцінює літературні явища, працює з

різними джерелами інформації, систематизує, узагальнює та

творчо використовує дібраний матеріал

11 балів  Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом,

уміннями й навичками комплексного аналізу художнього твору,

використовує засвоєні факти для виконання нестандартних

завдань, самостійно формулює проблему і вирішує шляхи її

розв'язання, висловлює власні думки, самостійно оцінює

явища літератури та культури, виявляючи власну позицію

щодо них

12 балів Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками

текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі

творчі здібності та здатність до оригінальних рішень

різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих

знань і вмінь на нестандартні ситуації, має схильність до

літературної творчості.




Коментарі